سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زن و مرد

ارسال شده توسط مهدیسا دباغیان در 98/10/29:: 5:43 عصر
 
من بر این باورم که مردها بواسطه تفکیک وجوه مختلف زندگیشان زمان دلتنگیشان در شرایطی یکسان و در یک رابطه مشخص، متفاوت از زنهاست.
منظورم اینست که مثلا بعد از یک رابطه یا ملاقات، مرد برخلاف زن می تواند به مابقی قسمتهای زندگیش بپردازد و تا مادامی که سرگرم مابقی فولدرهایش(کار، تحصیل،تفریح و..) باشد، بسراغ فولدر مرتبط به رابطه اش نرود، تا اینکه بالاخره به جایی میرسد که جای خالی فولدر رابطه مشهود میشود و انوقت است که تازه میتواند مفهوم دلتنگی را درک کند. این درحالیست که زن یک فولدر بزرگ بیشتر ندارد که همان رابطه است و همه زندگیش را در همان میریزد و تفکیک نمی کند. برای همین هم از همان لحظه اول، نقصانِ فولدر و دلتنگی را بوضوح درک می کند. و تقریبا ان وقتی که مرد به دلتنگی میرسد، زن دیگر به شرایط جدیدش عادت کرده و از این مرحله عبور کرده است. این عدم هم زمانی در باب دلتنگی، اسیب های زیادی به روابطی که مفهوم دلتنگی زیاد در ان شکل می گیرد و کارکرد دارد، میزند.
تا به امروز بر این گمان بودم که همه انچه به تفصیل در بالا گفتم به تفاوت طبیعت و بیولوژی مرد و زن مربوط است که فرمانش از مغز صادر میشود.

اما با توجه به این مقاله و عدم تمایز مغز و تاثیر تربیت در طبیعت با خودم فکر می کنم کدام قسمت از تربیتِ جنسیت زده است که منجر به این تقدم و تاخر در دلتنگی در زن و مرد میتواند باشد؟؟

 
لینک مقاله مورد نظر:
http://m.tarjomaan.com/neveshtar/9618/