فیلم \ درجسم و روح\
ارسال شده توسط مهدیسا دباغیان در 98/12/25:: 4:53 عصر
فیلم مجارستانی به کارگردانی ایلدیکو انیدی در سال 2017
زنی جوان بعنوان ناظر کیفی وارد کشتارگاهی میشود، که مدیر مالیش، مرد جا افتاده ای ست. آن دو توجه هم را جلب می کنند. اما علیرغم اینکه مرد چند بار برای برقراری رابطه پیشقدم می شود، ارتباطشان شکل نمی گیرد.
آنها بواسطه مشکلی که در محل کارشان ایجاد شده متوجه این می شوند که در شبی مشخص، خواب مشترکی دیده اند، که هر یک در آن جایگاه خود را دارند.
پیگیری ماجرای خوابهای مشترک سریالی آنها (رابطه گوزن نر و ماده در جنگل برفی) بهانه شکل گرفتن ارتباط میان آنهاست.
زن گویی به لحاظ روانی به فلج ارتباط برقرار کردن دچار است و سرمای ان بطور مفرطی در صورتش نمایان است تا جاییکه ماکزیمم حرکتی که در صورتش می بینیم، حتی در اخر و بوقت سکس، مربوط به چشمهایش است.
دست چپ مرد نیز فلج است و در سکانس معرفی، دوربین مصرانه دست مرد و فلج بودنش را به مخاطب نشان می دهد.
با توجه به نامی که برای فیلم در نظر گرفته شده و معنایی که از ارتباط روح انها در خواب می توان متصور شد، باید گفت روح انها جسورانه، پیشگام بر ارتباط جسمشان بوده و این ماجرا بهانه ارتباط انها در دنیای واقعی می شود.
کادرهای مشخص و فیگورهای ویژه از گاو و نمایش جالب توجه از گوشت و خون در کشتارگاه برای تاکید بر جسم در تقابل با ماجرای خواب و گوزنها و روح رسالت دوربین را بخوبی مشخص کرده است.
افراط مرد در سکس وقتی به اینکه می توانست کمتر هم باشد، اعتراف میکند و تفریط زن وقتی با چشمهایش چیزی را که هنوز نزیسته جستجو می کند،
خواستن و نخواستنی که در نهاد مرد و زن در طول فیلم به نمایش در امد،
تختخواب در خانه مرد وقتی زن بار اول به خانه اش امد،
گفتگوی خدمتکار مسن و زن جوان قبل از قرارش،
دوگانه های دیگری ست، در ناخوداگاه این فیلم که نمی توان نادیده انگاشت.